Samochody
Wyścigowe
BMW Citroen Porsche
Historia Samochodów Wyścigowych-Historia sportów motorowych w powojennej Polsce mocno związana jest z otwartą w 1951 roku Fabryką Samochodów Osobowych na Żeraniu. Z taśm montażowych tego właśnie zakładu zjechał pierwszy po II Wojnie Światowej samochód wyprodukowany na terenie naszego kraju. Była to Warszawa M-20. fot. FSO Początki sportu samochodowego w Polsce szacuje się na lata 20. XX wieku. Właśnie w tym okresie, bo w 1921 roku odbyła się pierwsza edycja Rajdu Polski - drugiego najstarszego rajdu w Europie. W 1955 roku powrócił on na stałe do kalendarza imprez sportowych po wojnie (wcześniej odbył się w 1947 i 1948), a na trasę wyjechały Warszawy M-20. Choć auto to średnio nadawało się do sportu, to potrafiło odnosić sukcesy. Wyposażone w dolnozaworowe silniki o pojemności 2,1 litra i mocy 50 KM oraz tylko trzybiegową skrzynię biegów, Warszawy potrafiły w 1955 i 1956 roku wygrać klasę VII T, a w 1956 także klasyfikację generalną. Tacy kierowcy jak Marian Repeta czy Stanisław Wierzba byli również tryumfatorami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w swoich klasach. Propaganda ówczesnych komunistycznych władz mogła pochwalić się również tytułem mistrzowskim w klasyfikacji zespołowej. Był to pierwszy poważny sukces sportowy FSO.